Återbetalning
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter mottagandet.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.
Returer
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar. Återbetalningsbeloppet sätts därefter in på ditt konto inom några bankdagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
-
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
-
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
-
Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss via info@clipia.se
Outlösta paket hos ombud
Beställningar som skickas till ombud måste hämtas ut inom den tidsperiod som transportören anger i sin avisering. Om paketet inte hämtas ut inom angiven tid returneras det automatiskt till oss. Observera att outlösta paket inte betraktas som en giltig retur.
Om du vill att vi skickar paketet på nytt efter att det har returnerats till oss, tillkommer en fraktavgift som normalt är 75 kr. Avgiften kan variera beroende på beställningens vikt och storlek.
Vi rekommenderar att du alltid hämtar ditt paket i tid för att undvika onödiga kostnader och förseningar.
Byten
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.
Returfrakt
Kontakta oss via info@clipia.se för att skapa en retur. Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.